Szybki kontakt

Dział Obslugi Klienta

tel./fax. 71-342-37-38
tel. 798-815-401
biuro@avde.pl

Dział Handlowy

tel./fax. 71-797-84-38
tel. 506-500-263
tel. 508-646-278
handel@avde.pl

Dział Serwisu

tel./fax. 71-341-23-67
tel. 517-400-163
serwis@avde.pl

gwarancja.gif

ecard.gif

wiedza.gif

Mycie auta po zimie

sonax.jpg     Zima to trudny okres dla samochodu, dlatego ostatnie dni marca to najwyższy czas, by oczyścić go z zabrudzeń i przywrócić jego dawny blask. Radzimy jak zadbać o lakier i plastikowe elementy auta, by wyglądało jak najlepiej i nie było narażone na korozję i matowienie. Korzyścią wynikającą z mycia, oprócz czystego auta, jest większe bezpieczeństwo – kierowcy czystych aut jeżdżą ostrożniej.

Karoserię można porównać do ludzkiej skóry, która bez odpowiedniej pielęgnacji staje się brzydka i może pękać. Zimą lakier matowieje i często pojawiają się na nim ogniska korozji. Automatyczne myjnie samochodowe dodatkowo zwiększają zniszczenie karoserii, dlatego warto poświęcić kilka godzin na dogłębne wyczyszczenie i zabezpieczenie lakieru samochodu. Należy zacząć od dokładnego umycia karoserii (najlepiej wykonać je dwukrotnie), później można przystąpić do usuwania defektów lakieru, by na końcu nałożyć warstwę nabłyszczająco-ochronną.

Mycie:

Dokładne mycie nie tylko usunie zanieczyszczenia i sól, ale również ułatwi zauważenie zmian i niedoskonałości karoserii, a poza tym później czysty samochód łatwiej będzie wyczyścić. Do wyboru mamy szampony z woskiem lub bez. Należy pamiętać, że szampony z woskiem nie mogą być stosowane do mycia szyb, ponieważ później utrudniają widoczność.

Najlepiej zacząć od mycia kół szczotką (istnieją płyny przeznaczone do tego celu, pozbawione kwasów, które mogą zniszczyć opony), a następnie, przy pomocy gąbki, zagłębień i innych miejsc, z których może wypłynąć brud i zepsuć efekt mycia podczas płukania. Owady, odchody ptaków i smołę, które trudno usunąć należy zmoczyć i użyć na nie szamponu miejscowo, bez rozcieńczania (można też kupić środek przeznaczony do zmywania smoły). Podczas mycia nie należy mocno trzeć, lepiej umyć trudniejsze miejsca kilka razy, na bieżąco spłukując je wodą.

Po myciu warto wytrzeć auto bawełnianą ściereczką i przejechać kilka kilometrów z dość dużą prędkością, aby usunąć resztki wody z zakamarków, do których nie dotarła ściereczka. Resztki wody należy wytrzeć irchą (z góry na dół). Warto wyczyścić gąbką również pióra wycieraczek.

Pamiętajmy też o umyciu plastików specjalnymi preparatami, które skutecznie je wyczyszczą i nadadzą im blask i pierwotny kolor. Podobnie należy postąpić z elementami chromowanymi.

Ostatnią czynnością podczas mycia jest czyszczenie szyb. Kosmetyki do czyszczenia szyb usuwają brud i nie pozostawiają smug.

Glinkowanie:

Jeśli po myciu lakier wydaje się być chropowaty, można zdecydować się na użycie glinki. Glinkowanie wygładza powierzchnię i ułatwia aplikację wosku. Przed tym zabiegiem należy zastosować preparat, który umożliwi bezpieczne ślizganie się glinki po lakierze (może to być również woda). By nie porysować lakieru, należy to robić w miejscu, w którym nie grozi nam kurz. Po glinkowaniu należy zabezpieczyć lakier woskiem.

Pasta lekkościerna:

Jeśli lakier jest wyblakły, pojawiły się na nim drobne rysy, można wykorzystać pastę lekkościerną, która niweluje rysy i pomaga w uzyskaniu głębokiego połysku. Podczas polerowania należy pracować na jednej powierzchni (drzwi, dach, itp.)

Woskowanie:

Nałożenie wosku chroni lakier przed korozją i promieniami UV oraz czyni go bardziej odpornym na uszkodzenia mechaniczne. Niezbyt zniszczony lakier można woskować ręcznie. Gdy lakier jest bardziej zniszczony, lepiej zrobić to maszynowo. Nakładanie odbywa się następująco:
Na czystą i suchą karoserię (nie wolno nakładać na rozgrzany lakier lub w słońcu) należy nałożyć wosk i równomiernie go rozprowadzić. odczekać chwilę, a następnie polerować aż do uzyskania połysku.
Dostępne są łatwe w użyciu woski w płynie, które mogą być stosowane w pełnym słońcu i na nagrzaną karoserię.

Niewidzialna wycieraczka:

Na koniec warto zadbać o szyby. Preparaty zwane niewidzialnymi wycieraczkami utrudniają osadzanie się brudu na szybach i sprawiają, że przy prędkościach większych niż 90 km/h (producenci podają 60 km/h) nie trzeba używać wycieraczek – woda spływa z powierzchni szyby i nie przeszkadza w jeździe.

Płyn do spryskiwaczy:

Gdy auto wygląda już jak nowe, można otworzyć maskę, uzupełnić płyn do spryskiwaczy i mieć poczucie dobrze spełnionego obowiązku wobec auta.